Pabėgimo kambarys stalo žaidimo dėžėje – ar pavyks ištrūkti?
Viskas, papuolėte. Durys užrakintos, langai užsklęsti, telefono ir interneto ryšio nėra. Skaityti toliau galite tik radę šioje pastraipoje paslėptą užuominą. Jei pavyks, sužinosite įdomių dalykėlių apie pabėgimo kambarius, jų populiarumo paslaptį ir kaip šį fantastišką nuotykį parsinešti namo. Reikia atidžiai klausytis, turėti atkaklumo, stebėti ypatumus rašte, atidžiai peržiūrėti atrodytų beprasmį aprašymą ir gerai orientuotis jūsų elementoriuje. Pasiruošę?
Jei skaitote čia, tai turbūt jau žinote, kad šios paprastos užduoties raktas yra pabaigoje. Pabaigoje pasakojimo, kaip savo valgomajame, virtuvėje, miegamajame, kelionėje ar ant darbo stalo turėti patį tikriausią pabėgimo kambarį. O kas yra pabėgimo kambarys, kodėl jie tokie populiarūs ir kuo juose laukianti patirtis ypatinga?
Daugeliui jau pažįstamus pabėgimo kambarius galima pavadinti savotiška žaidimo formų evoliucija ir sinteze. Čia galima rasti loginių galvosūkių, stalo žaidimų, net interaktyvaus teatro elementų. Tačiau pabėgimo kambarys nėra vien žaidimas. Jo šerdis – fizinėje erdvėje atgyjančios tikroviškos, paslaptingos, kraupios paslaptys, kurias dalyviai turi įminti ir atmosfera, kurią būtina patirti. Dažniausiai iš kelių žmonių sudaryta komanda ribotam laikui patenka į specifinės temos kambarį, kur jų laukia serija susijusių užduočių ir galvosūkių, kuriuos išsprendę dalyviai atrakina kambario duris ir ištrūkstą į laisvę. Kadangi veiksmas (dažniausiai) vyksta konkrečioje istorijoje (detektyvo kabinetas, vaiduoklių pilnos pilies kambarys, kosminis laivas ir pan.), čia itin svarbu sukurti tinkamą nuotaiką, parinkti dekoracijas, žaidimo užduotis pateikti kaip natūralią vaizduojamo pasaulio dalį, o jų sprendimus privaloma pasiekti naudojant tik kambaryje esančius daiktus.
Pabėgimo kambario galvosūkiai gali būti patys įvairiausi, viskas priklauso nuo jų kūrėjo vaizduotės ir sugebėjimų. Tačiau norint užtikrinti sėkmingą ir įtraukiančią dalyvių patirtį, pageidautina užduočių įvairovė, tarpusavio sąveika ir galimybė beveik nejučia pereiti nuo vienos užduoties, prie kitos. Svarbu nepamiršti, jog pabėgimo kambaryje dalyvauja komanda, todėl geriausiuose kambariuose kiekvienas jos narys turės savo darbą ir nelauks, kol kiti išspręs vieną ar kitą klausimą. Pačios užduotys dažniausiai būna fizinės arba loginės – reikia tinkamai ir teisingai panaudoti kambario daiktus arba pasitelkti dedukcinius įgūdžius, kad rastume atsakymą į įvairiomis formomis pateiktus klausimus. Galvosūkiai gali sekti vienas paskui kitą, neturėti aiškaus eiliškumo arba vienu metu turėti kelis skirtingus sprendinius. Kokias užduotis kambario kūrėjai bepasirinktų – svarbiausia išlaikyti lankytojus visa galva panirusius į nuotykį, kurio pabaigoje laukia saldi pergalė.
Norint surasti išėjimą, jums reikės tam tikrų įgūdžių – nepasimesti stresinėse situacijose, būti pastabiems, nebijoti skaičių ir raidžių, gebėti surasti sąsajas tarp skirtingų objektų ir idėjų, turėti neblogą atmintį. Tačiau nebijokite, geroje kompanijoje vieni kitų trūkumus galite puikiai kompensuoti.
O ar įmanoma pabėgimo kambarį turėti savo namuose? Ir ne vieną, o du, tris, keturis – visą lentyną? Tikrai taip. Pabėgimo kambariams vis labiau populiarėjant, pradėtos kurti jų stalo žaidimų versijos. Tačiau užduotis visą pabėgimo kambarį su fizinėmis užduotimis ir apgaulingais daiktais sudėti į mažą dėžutę ir neprarasti fantaziją tręšiančio žavesio – labai sunki. Tačiau išsprendžiama ir yra ne vienas stalo žaidimas, kuriam tai pavyko. Todėl dabar galima įsigyti tą pačią pabėgimo kambario patirtį nepaisant karantino, nepaisant užimtų savaitgalių, nepaisant to, kuriame mieste ar miestelyje gyveni. Jūsų niekas neužrakins tamsiame kambaryje ir neužrems durų su kėde. Tačiau įtampos ir prakaituojančių delnų bus ne ką mažiau.
Stalo žaidimo forma pateiktų pabėgimo kambarių yra ne vienas. Pradėti rekomenduojame nuo auksiniu standartu laikomos serijos EXIT: Žaidimas (ang. EXIT: The Game). Tai unikali pabėgimo kambario patirtis, kupina paslapčių, gudrių galvosūkių ir pačių įdomiausių istorijų. Savaime suprantama, tai nėra tas pats, kas prirūkytas mafijos boso kabinetas, kurio kampe iš suvynioto kilimo kyšo kažkokio žmogelio kojos. Tačiau jaudulys, atidarius kiekvieną iš šios serijos žaidimų, ne ką mažesnis. Didžiulė kortų kaladė, į kurią žiūrėti nevalia, paslaptingi daiktai, neaiški knygelė ir reikalingus kodų skaičius žaidimo eigoje atskleisiantis kodų rinkiklis.
Atvertęs pirmąjį knygelės puslapį, patenki į tikrą pabėgimo kambarį. Trumpas intriguojančios istorijos įvadas nukelia į žaidimo pasaulį, kuriame greitai pasijunti įkalintas. Vienintelis būdas pabėgti – surasti būdą atrakinti užsitrenkusias duris.
Žaidimo knygelė idealiai pakeičia tikrame pabėgimo kambaryje esančius baldus, techniką, paveikslus ir kitas įprastas dekoracijas. Vartydamas jos puslapius tarytum iš tikro atsiduri nepažįstamoje, paslaptingoje, kartais kraupioje vietoje. Apžiūrinėdamas iliustracijas, randi spynas, kurias turėsi atrakinti ir galvosūkius, kuriuos turi išspręsti. Štai užrakinta knygų lentyna, galbūt joje raktas nuo išėjimo? Bet kaip ten patekti? Kitoje spintoje pastebi nupieštą mįslės kortelę. Galbūt ji padės atrakinti vieną iš komodos stalčių? Ką jame rasi, kur žiūrėti toliau, ką reiškia sunkiai suprantamos skaičių sekos?
Vizualų, erdvinį pabėgimo kambarių elementą EXIT žaidimas pakeičia beveik nejuntamai. Daugiausia nuopelnų dėl to atitenka pačiam žaidėjui, kurio vaizduotę užtenka tik vos vos pakurstyti ir ji leidžiasi į intriguojančios istorijos statybas. O kaip su galvosūkiais?
EXIT galvosūkius pateikia abstrakčiai ir ne tiesiogiai. Stalčius, kurį reikia atrakinti. Knyga, kurios simbolius reikia iššifruoti. Paslaptingas lapelis, turi drugelių kolekcija ir dar daugybė keistų dalykų. Jie visi taip gudriai susieti vienas su kitu, kad jei norėtum, galėtum kaip kokiam filme pasikabinti ant sienos baltą lentą, išsitraukti krūvą raudonų siūlų ir it pamišėlis bandyti juos sujungti į kažkokią prasmę turinčią visumą.
Na gal ne taip dramatiškai. Svarbu tai, kad visa EXIT dėžė yra vienas bendras galvosūkis, vienas bendras pabėgimo kambarys, kurį reikia atrakinti. Todėl užduotys čia susijusios viena su kita, todėl nebūtina (ir neįmanoma) išspręsti visko iš eilės. Kartais randi užuominų ir mįslių, kurių konkrečiu metu įveikti negali, pasidedi jas į šoną ir bandai toliau, kol kažkokiu keistu keliu grįžti prie pasiliktų užuominų, šį kartą jau patenkintas, nes galbūt atrakinsi tą vieną dėžutę, atsidarysi tą paskutinį stalčiuką, atrakinsi išėjimo duris.
Sakėme, kad raktas yra pabaigoje. Tačiau kur ji? Galime pažadėti, kad išbandžius vieną serijos žaidimą, norėsis dar ir dar. Džiugi žinia, tuo pasirūpinta. Brain Games parduotuvėse jau galite ieškoti naujausių serijos žaidimų: Slapta laboratorija, Faraono kapas ir Numirėlis Rytų eksprese. Ar išsigąstumėt, jei atvykę medicininio tyrimo, atsidurtumėte keistoje, tuščioje laboratorijoje užrakintomis durimis? O gal pabudo nuotykių dvasia ir aplankysite Egipto piramides? Tik nepasiklyskite, nes nežinia, kada atsidursite dar neatrastame kape, kurio durys gali staigiai užsiverti ir amžiams jus įkalinti. Nebent rasite raktą. Tikrai rasite. Taip?
Palikti komentarą